Yogaveda

0 comments

Waarom yoga?

De laatste jaren ontdekken steeds meer mensen yoga. Veel voorkomende drijfveren om yoga te beoefenen, zijn het onderhouden van de gezondheid of het vinden van steun bij het herstellen van blessures.

Yoga kan je helpen meer evenwicht te brengen in je leven, gemoedsrust te vinden en maken dat je meer tot jezelf komt.

Bij Yogaveda kun je zowel terecht voor actieve vormen van yoga, waarbij je werkt aan kracht, souplesse en uithouding, als yoga om te herstellen. Dit alles is terug te vinden in Iyengar yoga.

Yoga geeft ons de kans meer tijd voor onszelf te nemen.

De yogasessies zijn ontworpen om:

  • Je lichaam sterk te maken door flexibiliteit, kracht en uithouding langzaam op te bouwen.
  • Je lichaamshouding te verbeteren.
  • Je lichaamsbewustzijn te vergroten.
  • Je ademhaling optimaal te gebruiken en je longcapaciteit te vergroten.
  • Je concentratie te verhogen.
  • Je geest tot rust te laten komen.
  • Over meer energie te beschikken.
  • Stress te bestrijden.
  • Kracht en souplesse op te bouwen in spieren en gewrichten.
  • Tijd te maken voor jezelf.
  • Dit alles bij een regelmatige beoefening van yoga.

Geschreven door één van de leerlingen: Ik kijk er altijd naar uit omdat het een soort actieve rustmoment is. Gina

 

 

 

POURQUOI LE YOGA?

Les dernières années de plus en plus de gens découvrent le yoga. Les motifs les plus courants pour exercer le yoga sont le maintien d’une bonne santé et comme support lors du rétablissement après une blessure.

La vie chaotique d’aujourd’hui crée de la tension. Le yoga peut t’aider à trouver plus d’équilibre dans ta vie, à trouver et créer la sérénité pour devenir soi-même.

Avec le Yogaveda, tu peux exercer le yoga de manière active en travaillant sur la force, la souplesse et l’endurance, ainsi que de façon plus relaxante, le yoga de réparation.

Le yoga nous donne l’opportunité de prendre plus de temps pour soi.

Les sessions de yoga sont conçues pour:

  • Renforcer le corps en s’exerçant graduellement sur la flexibilité, la force et l’endurance.
  • Améliorer la posture du corps.
  • Agrandir la conscience corporelle.
  • Utiliser au maximum la respiration et agrandir la capacité pulmonaire.
  • Augmenter la capacité de concentration.
  • Emmener son esprit vers la sérénité.
  • Avoir plus d’énergie.
  • Combattre le stress.
  • Développer force et souplesse dans les muscles et les articulations.
  • Prendre du temps pour soi-même.

Leave A Comment